Dag 08 - Ett ögonblick

Väskan är full

Jag har ingen lust längre,
hamnar hellre framför ett program
som beskriver en värld långt ifrån min.

Jag följer dig till perrongen och tar
farväl än en gång, ser hur tåget för
dig allt längre från mig.

Du sa en gång till mig,
se till att packa lätt i ditt hjärta
för det är en hård resa du ger dig ut på.

Vad ska jag göra med mig själv ?
Var ska jag gå med det jag tror på ?
Vem ska jag gå till med mitt bultande hjärta ?
Vill någon hålla om mig ?

Jag har rest den hårda resan nu,
jag packade lätt men nog blev det svårt i alla fall...
Jag har väskan fylld av souvenirer från världens allra vackraste platser.

Men jag har inget från dig...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0